Vi står alle overfor et stor digital udvikling i de nærmeste år. Nogle digitale udviklingsprojekter bliver sat i gang for at tiltrække nye kunder eller udvikle eksisterende.

Andre digitale projekter igangsættes på vegne af myndighedskrav, som er tilfældet med den nye bogføringslov. Nu skal der skabes sporbarhed i virksomhedens bogføring på et helt nyt niveau.

Kravet om digital bogføring omfatter følgende to grundlæggende bogføringspligter:

  • At registrere virksomhedens transaktioner i et digitalt bogføringssystem og
  • At opbevare registreringer og de bilag, der dokumenterer registreringerne, i et digitalt bogføringssystem, eller som minimum opbevare en fuldstændig sikkerhedskopi heraf, på en server hos en udbyder eller en anden tredjepart.

Det vil for mange virksomheder betyde en væsentlig opdatering af deres regnskabs- og administrative processor.

Man kan opfatte det som en ekstra byrde på virksomhedens drift – eller det som en mulighed for at blive mere effektiv og konkurrencedygtig i fremtiden.

Vi har den helt klare opfattelse at den digitale udvikling skal iværksættes for at skabe en mere effektiv og konkurrencedygtig fremtid for din virksomhed.

Vi er specialister i at digitalisere – også når det drejer sig om dit regnskab og administrative procedure.

Du har mulighed for at få økonomisk medfinansiering fra SMV:Digital puljen, som organiseres af Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse.

Vi hjælper dig gerne videre, kontakt os for en uforpligtende dialog om dine muligheder.